TECHNIK REKLAMY

andrzej. Opublikowano w Rekrutacja 2020/2021

TECHNIK REKLAMY

W pracy technika reklamy niezbędne są umiejętności społeczne i interpersonalne: nawiązywanie kontaktów, negocjowanie. Ważna jest znajomość języka angielskiego, który jest podstawowym językiem używanym przez branżę reklamową na całym świecie. Od osoby pracującej w branży reklamowej wymaga się:

  • kreatywności, nieustannego samorozwoju, wrażliwości estetycznej
  • dużej kultury osobistej z racji bezpośrednich kontaktów z klientami,
  • biegłego poruszania się w Internecie,
  • znajomości specjalistycznego oprogramowania do tworzenia różnych produktów reklamowych.

Technik reklamy to osoba przygotowana do wykonywania następujących zadań zawodowych:

  • zarządzanie pracą zespołu lub projektem,
  • badanie przekazu reklamowego.
  • przygotowywanie elementów strategii reklamowej,
  • przygotowanie elementów kreacji reklamowej,
  • produkcja reklamy,
  • planowanie kampanii reklamowej,
  • organizowanie sprzedaży reklamowej,
  • realizowanie kampanii reklamowej,

Przyswajanie wiedzy i umiejętności oraz rozwój predyspozycji interpersonalnych

Nauka trwa 5 lat. Odbywa się nie tylko w szkole, ale także w trakcie praktyk zawodowych, wycieczek, targów branżowych, wystaw, konferencji i seminariów.

Przedmioty zawodowe teoretyczne, ujęte w planie nauczania:

  • Podstawy reklamy
  • Przekaz i komunikat w reklamie
  • Kampania reklamowa
  • Język obcy (angielski) w reklamie

Przedmioty zawodowe, organizowane w formie zajęć praktycznych:

  • Strategia w reklamie
  • Kreacja w reklamie
  • Produkcja reklamy
  • Planowanie kampanii reklamowej
  • Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej
  • Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej

Nauka w naszej szkole umożliwia:

  • zdobycie tytułu technika reklamy,
  • uzyskanie świadectw potwierdzających kwalifikacje zawodowe:

PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego.

PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową.

  • przystąpienie do egzaminu maturalnego i - po jego zdaniu - kontynuowanie nauki na studiach.

Sylwetka absolwenta

Absolwent kierunku technik reklamy będzie wyposażony w następujące kompetencje:

  • współpraca w zespole tworzącym reklamę,
  • kreatywność i otwartość na zmiany oraz przestrzeganie zasad kultury i etyki w komunikacji z innymi osobami,
  • zarządzanie małymi zespołami,
  • zarządzanie procesem tworzenia reklamy,
  • umiejętność wykorzystania wiedzy z zakresu psychologii w procesie powstawania reklamy,
  • umiejętność sprzedania zleceniodawcy kampanii reklamowej,
  • stosowanie technik kreatywnych,
  • zarządzanie informacjami w procesie realizacji kampanii reklamowej.

Gdzie znajdzie pracę technik grafiki i poligrafii cyfrowej?

Absolwent kierunku znajdzie pracę w branży reklamowo – komunikacyjnej, która należy do kreatywnych sektorów rynku najprężniej rozwijających się. Z uwagi na to, że technik reklamy tworzy, produkuje oraz sprzedaje usługi reklamowe, przygotowuje oferty produktów i usług reklamowych, prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, tworzy przekaz reklamowy, wykonuje projekty reklamy, organizuje i prowadzi kampanie reklamowe tworzy plan mediowy, bada skuteczność i efektywność reklamy, znajdzie zatrudnienie w każdej firmie, której zależy na wypromowaniu własnej marki.