TECHNIK REKLAMY
TECHNIK REKLAMY
W pracy technika reklamy niezbędne są umiejętności społeczne i interpersonalne: nawiązywanie kontaktów, negocjowanie. Ważna jest znajomość języka angielskiego, który jest podstawowym językiem używanym przez branżę reklamową na całym świecie. Od osoby pracującej w branży reklamowej wymaga się:
- kreatywności, nieustannego samorozwoju, wrażliwości estetycznej
- dużej kultury osobistej z racji bezpośrednich kontaktów z klientami,
- biegłego poruszania się w Internecie,
- znajomości specjalistycznego oprogramowania do tworzenia różnych produktów reklamowych.
Technik reklamy to osoba przygotowana do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- zarządzanie pracą zespołu lub projektem,
- badanie przekazu reklamowego.
- przygotowywanie elementów strategii reklamowej,
- przygotowanie elementów kreacji reklamowej,
- produkcja reklamy,
- planowanie kampanii reklamowej,
- organizowanie sprzedaży reklamowej,
- realizowanie kampanii reklamowej,
Przyswajanie wiedzy i umiejętności oraz rozwój predyspozycji interpersonalnych
Nauka trwa 5 lat. Odbywa się nie tylko w szkole, ale także w trakcie praktyk zawodowych, wycieczek, targów branżowych, wystaw, konferencji i seminariów.
Przedmioty zawodowe teoretyczne, ujęte w planie nauczania:
- Podstawy reklamy
- Przekaz i komunikat w reklamie
- Kampania reklamowa
- Język obcy (angielski) w reklamie
Przedmioty zawodowe, organizowane w formie zajęć praktycznych:
- Strategia w reklamie
- Kreacja w reklamie
- Produkcja reklamy
- Planowanie kampanii reklamowej
- Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej
- Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej
Nauka w naszej szkole umożliwia:
- zdobycie tytułu technika reklamy,
- uzyskanie świadectw potwierdzających kwalifikacje zawodowe:
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego.
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową.
- przystąpienie do egzaminu maturalnego i - po jego zdaniu - kontynuowanie nauki na studiach.
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku technik reklamy będzie wyposażony w następujące kompetencje:
- współpraca w zespole tworzącym reklamę,
- kreatywność i otwartość na zmiany oraz przestrzeganie zasad kultury i etyki w komunikacji z innymi osobami,
- zarządzanie małymi zespołami,
- zarządzanie procesem tworzenia reklamy,
- umiejętność wykorzystania wiedzy z zakresu psychologii w procesie powstawania reklamy,
- umiejętność sprzedania zleceniodawcy kampanii reklamowej,
- stosowanie technik kreatywnych,
- zarządzanie informacjami w procesie realizacji kampanii reklamowej.
Gdzie znajdzie pracę technik grafiki i poligrafii cyfrowej?
Absolwent kierunku znajdzie pracę w branży reklamowo – komunikacyjnej, która należy do kreatywnych sektorów rynku najprężniej rozwijających się. Z uwagi na to, że technik reklamy tworzy, produkuje oraz sprzedaje usługi reklamowe, przygotowuje oferty produktów i usług reklamowych, prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, tworzy przekaz reklamowy, wykonuje projekty reklamy, organizuje i prowadzi kampanie reklamowe tworzy plan mediowy, bada skuteczność i efektywność reklamy, znajdzie zatrudnienie w każdej firmie, której zależy na wypromowaniu własnej marki.